onsdag 29 juli 2009

Det är roligt att vara med i facebook, men det tar ganska mycket tid. Kanske ett sätt att träffa människor lite opretensiöst, ha lite koll precis som när man går på sta´n och öter någotn och säger "hej".
Kan ni tänka!!
Jag har blivit mormor! visst låter det gammalt! Det är en liten kille till Karin och Philip. han var 51 cm lång och vägde 2915 gr när han föddes den 27/7 kl 0930!
Han heter Carl Erik Elias och kommer att kallas Elias!!

Jag hoppas att jag kan åka för att se honom nästa vecka över dagen, det går flyg kl 0910 och hem igen kl 17. Det är roligt att ha sett honom som riktigt lill liten.

På lördagen den 8.e så åker Erik och jag till New York!! spännande och roligt!

Erik och Maria har förlovat sig, så nu blir det kanske dom!

Idag har jag fått städat av hemfrid, vilket alltid är underbart... Jag tänker hela tiden på ad Turid, en vännina, diakon; sa till mig. "Eva du kan köpa tjänster för tusentals kronor istället för att köpa en ägenhet i Uppsala" så är det och jag måste säga att det är livskvalitet att bo på landet. Och det fungerar. Jag har gjort som Tuulikki tipsade om skaffat en boy som klipper gräset och som ser till lite allt möjligt! Bra va?

Annars har jag goda grannar som ser till katter och röjer trädgård -mot betalning givetvis eftersom de livnär sig på detta!

To next time!!

Inga kommentarer: