måndag 16 februari 2009

Vinterdagar

Det är tur att det inte är mycket snö så att jag slipper skotta. men det är ganska kallt vilket gör att det känns som härliga vinterdagar. Vad jag förstår så är det gott om snö söderut.
Just nu känns det som att jag har hjälp med det mesta, det har aldrig varit så rent hemma någon gång som nu. En städfirma som kommer var fjortonde dag och som vet precis hur jag vill ha det, och hemtjänsten som kommer varje morgon på vardagar och gör småplock så att jag inte kör slut på mig. jag har fått Riksfärdtjänst till kring kommunerna, dock behöver man beställa 5 dagar innan, vilket kan tära på spontaniteten, men det fungerar tror jag. Sedan så kan jag åka i hela Stockholms län.
På torsdag skall jag utmana någon av innerstads chafförerna som skall få köra mig hem från Operan kl. 23 på kvällen, och då är det mörkt!!
I fredags var jag på hjälpmedelscentralen som finns i Hallonbergen, så det var att lägga ca 4 - 5 timmar för att få rullstolen juseterad. Men nu är det gjort..
I måndags var jag på Opera högskolan för att lyssna på stipendiater, tydligen har Walls stiftelser gått bra, vi fick dela ut 5 stipendier a 100000:- ,häftigt roligt. till unga begåvade musiker och sångare! Givetvis var färdtjänsten försenad, det går bara att beställa varje hel timme så för att vara inne i stán till kl 15 så borde det räcka med kl 14. Just den dagen så hittade inte chaffören hem till mig och blev 20 min sen! Det gick fort in och jag kom 5 sent, och missade den första uppsjungningen.
Just nu sitter jag i telefonjouren och det är mycket lungt.Jag kommer att logga ut för att jobba en annan kväll istället då det kanske behövs mer. jag har haft ett relevant samtal, så det känns som man kanske har gjort någon nytta ialla fall.
Veckan som kommer är mest fylld av lunch möten, vilket kan vara trevligt.

Inga kommentarer: