tisdag 24 februari 2009

Suck, fettisdag,

Sitter hemma för att skriva om jämställd het och förbereda grupp till eftermiddagen. Vissa dagar känns tyngre än andra, och ibland hjälper det att skriva en del. Idag är det fettisdag, den dag som förlorat en del av sin betydelse, men det finns de som håller stenhårt på att inte äta semlor innan just denna dag. Jag har ätit två, men ska se till att det blir några i eftermiddag. Jag får köpa på vägen när jag tar min elmoppe från stiftskansliet, i samma veva får jag handla lite extra till kylskåpet det ser ganska tomt ut. Ibland så är känsla av att det inte är någon idé och att det är inte lönt, men då handlar det om att tänka att det är det visst, jag är värd det!! Det var som A-K en kollega sa till mig " det är rätt åt dig" med den positiva meningen att det är rätt att jag faktiskt skall få den hjälp jag får. även om det är svårt att ta den till sig och känna att det är ok. Hemtjänsten som kommer hit är väldigt bra. det är kvinnor i min egen ålder, så jag behöver inte tjata utan de ser, och de gör, dessutom är jag en van arbetsledare...
Nu kommer färdtjänsten snart.... det har en story för sig själv men den tar jag en annan dag..


Inga kommentarer: