söndag 8 februari 2009

Tystnad och prat och taxi

Vintern har blaskat och slaskt och halkat. Det är vidrigt när det smälter och sedan fryser igen, glashalt! Då är det skönt att ha el-moppe, bara man tar sig till den. Jag har jobbat mest varje dag och det fungerar bra, efter att ha påmint färdtjänstens kundtjänst att jag finns och de beviljade förlängt för att kunna jobba och att kunna åka till lite trevligheter.
Igår kom en chafför och hämtade till Norrtälje. Han pratade i ett sträck bla bla bla bla..... sår i öronen, jag vet inte om vad han pratade om egentligen. Huvuddelen av chafförerna är män. I växeln sitter bara kvinnor! Utom igår när jag beställde resa hem, så var det en man, men han satt i Moldavien!!!
Efter en god middag och trevlig kväll hos Yvve och Pax så kom en annan chafför och hämtade, och han sa inte ett ord nästan på hela vägen. Det är intaressant att höra och att prata. Det är en ny värld som öppnar sig och en utsatt het som är lite läskig
Det är den kontakt jag har med andra än jobb och kamrater. Det finns åsikter som går vida omkring och jag lär mig faktiskt en hel del. Det mest spännande är att åka från Stockholm och få en stackars arab som är skiträdd så fort det blir mörkt och tror aldrig att han skall hitta hem igen när det blir mörkt och små vägar. Det verkar som om de är beredda att släppa av en mitt på vägen för att slippa köra.
Jag kan fortfarande inte se en utfärdsbuss som kommer utan att jag får tårar i ögonen och tänker på Bosse, han trivdes så bra med sitt nya jobb och hade hamnat helt rätt... det är bara så sorgligt.
Det var gott med alla goda minnen i går och goda skratt tillsammans för vi 4 hade så mycket roligt, igår var också roligt. Vi tittade på första deltävlingen av Melodifestivalen och af Ugglas bl.a. Snälla snälla,,,,
Om den gick vidare lovade Pax att han skulle springa naken efter taxin till Rimbo... Det var snudd på. Snälla snälla gick till andra chansen.

Inga kommentarer: