söndag 21 september 2008

Ledig söndag

Tänk jag har fortfarande svårt för att känna mig ledig på söndagar. Även att jag inte gått i kyrkan idag den 18:e efter Trefaldighet.Det är alltid lite trögt att ta sig iväg. Nu skall jag jobba inatt med telejouren, vilket är ganska givand. Jag sitter mellan 22 och 02 så det är överkommligt, då kommer jag i säng till kl 3 och kan sova fram till 10 tiden.

Erik är i New York tillsammans med några kompisar, något som de bestämde innan han träffade Maria, så hon fick finna sig i detta. Det innebär att vi har lill hunden Lukas. Det är riktigt roligt för att katterna Nisse och Swinx leker jättebra tillsammans. Bosse börjar på en ny firma i morgon "Ellenius buss" en firma som har liknande uppdrag som Westins men är mer ett familjeföretag. Han blev Headhuntad via arbetsförmedlingen CV, fantastiskt när man är 57 bast att få jobb på det sättet!! Dessutom ligger firman bara 10 min körväg hemmifrån. Imorgon skalll han hämta 3 - 4 golfspelare i Jönköping och transportera dem till Royal Viking i Stockholm. Det går ingen nöd på honom eller oss.
Själv så måste jag jobba ikapp hela oktober för att åka till Teneriffa, men det är inte så mycket jag har att jobba ikapp, mer än arbetsvärderingar och jämställdhetsgruppen. Det andra är sånt som går att styra om.
Själavården sitter vi just nu och har i vårt "gamal hus" prästgåfden vi d Helga, det är inte så bra som att sitta i Domkyrkan där folk liksom poppar in när det ser att det finns mäjlighet att tala med någon.

Inga kommentarer: