onsdag 27 augusti 2008

Det har varit ganska lungt och skönt på stiftskansliet fram till den 18/8. Då brakade alla in ingen och aktiviteterna började. Jag har tagit lång helger alltså semesterdagar fredagar och måndagar. Eftersom jag inte predikar på söndagarna så har jag ett 8 - 17 jobb.
Bosse och jag hade planerat att åka någonstanns i oktober. Nu visade det sig att jag fått rehabiliterings månad ppå Teneriffa under hela oktober månad. Jag skall vra på Vintersol och träna och träna och träna. Det skall bli nyttigt och skönt hoppas jag. Stockholms Läns Landsting verkar vara mer generösa eller insiktsfulla med att de faktiskt kan hålla igång människor bättre på detta sätt.
Jag har börjat med en sorgegrupp, vilket innebär att vi sitter tillsammansmed människor som förlorat en nära anhörig oftast maka eller make. Vi träffas 5 - 6 gånger för att samtala gråta och dela erfarenheter. Jag tillsamman med en diakon är samtalsledar. Intressant och givande.
Till nästa gång....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Eva! Brukar läsa vad du skriver.Minns dej med värme från KRUT-tiden i Hässleholm.Kram Marie född Ekström

Eva Noréus sa...

Hej Marie, det är klart jag kommer ihåg.. Jag träffar fortfarande en del av de gamla KRUT arna vid olika tillfällen. En del blev ju präster. Var är du nu för tiden?
Många hälsningar
Eva

Anonym sa...

Mamma och jag hittade din blogg nyss, tycker om det du skriver! Hoppas allt är bra med dig, mamma hälsar kramar Malena