söndag 13 juli 2008

Svensk sommar

Nu har jag faktiskt haft 4 veckors semester och börja jobba igen på måndag, imorgon. Vi har inte gjort så mycket. Asta var här över midsommar, hon hde säket velat vara längre än vad det blev (15 dagar), men hon hade så vansinnigt ont i ryggen. jag klarar mig inte så bra själv och att då vara henne till hjälp blir inet speciellt lätt,kan jag säga. Så vi skjutsade henne till Kalmar för att sedan fortsätta till Skåne. Vi tog vägen via Växjö, där jag knappast hade varit och sov där en natt. Sedan Tomelilla, också det en vit fläck på kartan, trots att vi bott i Skåne i 12 år. Efter det så var vi hon majekn och gustaf i Hässleholm över helgen. ur trevligt att få umgås med dem lite.
Idag är det Svensk sommar med omväxlande väder, det regnar inte men ibland känns det nära.
Sjukdom är som den är. jag rehabliliterings rider ganska nära där vi bor. En sjukgymnast som kämpar med min fot i stigbygeln så att den skall kunna fungera. Hon lär ut någon form av västern ridning där signalerna mellan ryttare och häst är väldigt tydliga. Spännande och nyttigt!
Nu skall hästarna på sommarbete ett tag, men hn lovade att köra vidare med mig och ren sjukgymnstik, precis vad jag behöver.
Bosse jobbar några dagar och kör mest i Stockholm, idag var det visst Söderhamn/Uppsala och sedan Arlanda Stockholm. Nu är klocka 15 och mina fingrara på höger handen vill inte längre så jag slutar för idag.

Inga kommentarer: