fredag 6 juni 2008

Nationaldagen 2008

Fortfarande känns det som Svenska flaggans dag, detta med nationaldag har knappast slagit igenom ännu. Det har dock blivit en långhelg iår eftersom den 6:e infaller på en fredag.
Det är ändå väldigt vackert med den svenska flaggan mot den klarblåa himmlen.
Otroligt varmt väder, idag har det varit 30 grader,!! Jag fick förnimmelsen av El Salvador för 3 år sedan då vi var där med en grupp för Lutherska världsförbundets räkning. Solen stod i cenit så vi hade inga skuggor, och det var 40 grader. Kompisarna skulle bada i Stilla havet vid en helt underbar lite fiskeby, där vi blivit bjudna på en fantastisk lunch. jag valde i stället att ockupera en av byeínevånarnas hängmatta. Det var så skönt att slänga upp och vila svullna fötter. Idag kändes fötterna lika svullna och det var än jobbigare att röra sig än när det är svalare.
Jag är hundvakt åt Lukas, Erik jobbar på Hertz Arlanda ikväll. Bosse kör buss ikväll och upplever Stockholm från sin bästa sida, han kommer inte hem förrän framåt 2-3 tiden inatt.
Karin och Philip är i USA för en rundresa i fem veckor, det vi har hört verkar jättebra, hoppas att det fortsätter vara så.
Vår damm har blivit klar, den blev läck i vintras, så vi fick rädda fiskarna får n att dö genom att innackordera dem i grannens naturliga damm. Just nu har vi fullt jobb med att försöka fånga dem igen.Riktigt roligt. Vattnet tog vi genom en tankbil som ändå skulle till "lill" Lasse och fylla hans swimingpool.
Ikväll är det så där skönt som det är i tropiska nätter, efter den heta dagen så är det njutbart.
Jag sitter och lyssnar på italienska skivan Solens mat och drömmer om Italien och toscana på sommaren.
Det nya i mitt liv för tillfället är att jag har börjat rida rehabiliterings ridning. Det visade sig finnas en sjukgymnast mot ca 5 km härifrån som har vana vid MS. Landsbygden kan. jag har ridit 3 gånger. Kampen var att hitta ett bra sätt att ta sig upp på hästa skrället och sedan av, själva ridningen är skön för kroppen. Det är idag den enda motion jag kan få. Skönt.

Inga kommentarer: