söndag 29 april 2012

60 + - 0

Nu 60 otroligt vad tiden rusar Efter att ha firat min 60-års födelsedag tillsammans med barn barn barn och mina ben(Christina) har jag varit hemma från Teneriffa en vecka. Det blev en vecka med ingen framförhalning på någonting. Jag kom hem från flygplatsen kl. 03.00 natten mellan söndag-måndag. Jobbade på Gränby vid kl 14 för att åka hem vid 17. Beställde färd-tjänst till Stockholm, eftersom Karin,Philip och Elias var kvar hos Christina till på tisdagen.jag sov på soffan hos henne och vi åt kvällsmat tillsammans. Det nya är nu att 020 har färd-tjänsten i hela Stockholms län och det innebär att på landet, där jag bor, hittar de inte. Så innan jag kom iväg hade packat om så fick jag ägna en halv timme åt att beskriva väg. Tack och lov får jag åka Roslagens taxi till arbetet. De hittar allesammans. Sedan jag skrev sist har jag börjat ett nytt arbete. Fortfarande som präst och med huvudinriktning själavård. men finns numer på ett köpcentrum i Uppsala, Gränby centrum. Där går 7 miljoner människor ut och in varje år och svenska kyrkans församlingar i Uppsala har hyrt en lokal i den nyaste delen. Häftigt och fantastiskt vacker lokal. Det är en utmaning att vara där många människor är , och som inte förväntar sig att kyrkan ska finnas just där. Det är som att jobba för Svenska kyrkan i utlandet i på Arlanda. Där finns ett kafé som är prisvärt. 20 kr för kanel bulle med kaffe. Löfte:jag ska bättra mig att skriva!!

Inga kommentarer: