söndag 10 oktober 2010

Sommaren 2010

Konfirmation i Kalmar
Som vanligt lång tid sedan sist. dottern påminde som vanligt att det var länge sedan.

Elias har fyllt 1 år med stort kallas hos sin farfar i Tiveden. Släkt och vänner samlade!

Nu ser jag fram mot att också bli farmor Erik och maria väntar barn i slutet av december!

Under sommaren var jag på brorsdotterns Alice konfirmation i Kalmar Domkyrka, jag for ner tillsammans med farmor Asta som lyckats kräkas sönder revben och hade fruktansvärt ont av det. När hon kom hem så skulle hon givetvis envist gå in själv i trappuppgången vilket slutade med fall och ambulans till ortopeden. Dock och tack och lov inget brutet, men det var faktiskt skönt att hon fick vård då hon ändå redan hade så ont. Konfirmationen var jättefin med temat Frälsarkransen. Alice och kamraterna hade jobbat bra!

Efter konfirmationen åkte jag till Hässleholm och till de gamla vännerna Gustav och Majken. Så mysigt att träffa dem!

Från dem åkte jag till Hallaröd och Anders Och Maria Ekelin. Jag hade inte träffat dem riktigt på 25 år och sett deras fantastiska hus och omgivningar. Mycket speciellt med hjorthängn, kräft dammar och vackar stockhus i vikingastil med grästak.

Vägen hem tog jag via Eslöv och ett snabbesök hos Gunhild för att kolla var hon bor. Stannade till hos Claes Nordenborg på deras torp. Det var ganska långt att köra hela vägen till Fridhem så det var lagom att stanna på Arvidstorp.

Väl hemkommen och goda grannar som vattnat rabatterna under tiden eftersom det var fruktansvärt varmt, och jag har nyanlagda rabatter!

Det behövdes ialla fall inte klippas gräs, men det blev desto mer i augusti och september!

Nu ör det 10 oktober och förra veckan klippte jag gräset för sista gången, inatt har man lovat frost så då ryker alla fina blommor och vintern börjar.

Jag ser fram mot en Teneriffa vistelse i slutet av november och början av december.


Inga kommentarer: