måndag 17 maj 2010

Äntligen vår eller närmare sommar.
Idag har jag en som fixar i trädgården, anlägger nya rabatter och fixar och rensar. Imorgon kommer 6 ton jord,som verkligen behövs i denna lerjord på Upplands slätten. Jag tycker att det är värdefullt att få en trädgård att njuta av. Det är jag som skall se på den varje dag!!
Snart är det dags för den första gräsklippningen!
Elias har blivit 9½ månad, vilket innebär att han börjar krypa och resa sig upp. Jag skall åka tilll Oslo i slutet av maj för att se på den lille glutten.
Annars är det som vanligt, ganska mycket jobb, idag är jag hemma för att övervaka trädgård men också för att läsa in en del litteratur till den sista delen av själavårdskursen som är i oktober.
Jag kommer att göra ett fördjupningsarbete omkring själavård på nätet. Detta att det är många som kan läsa vad som skrivs, men också att det inte går att garantera någon tystnadsplikt.
Vi präster har i själavård och bikt sammanhang absolut tystnadsplikt vilket innebär att vi inte ens får vittna i domstol, vi kan inte lösas från tystnaspliken ens av den som avlagt sin bekännelse.
Nu återstår att se hur sommaren artar sig, om farmor klarar att komma hit till midsommar, annars får jag åka ner senare. Brorsdottern konfirmeras i sommar i Kalmardomkyrka.Jag tycke det var nyligen hon döptes där!

Inga kommentarer: