måndag 27 april 2009

Nu har jag varit på kurs en hel vecka. Enskild själavård en kurs som pågår under 5 terminer med träff en vecka per termin och inläsning av litteratur och arbetsuppgifter där emellan.
Vi var på katolska stiftsgåredn Marielund på Ekerö, en underbar plats med alldelses för god mat.
Intensiva dager med början klockan 08 och lektioner och övningar fram till 21! Jag blir faktiskt
inte trött i alla fall inte mer än de andra. I helgen var dt konsert i Giresta med Musikhögskolans elever, en pianist Peter Friis Johansson, helt otroligt bra, och en kille Per Gross med blockflöjt, lite udda men jätteduktig.
Efter konserten var jag på 60 års uppvaktning i Uppsala och på natten hade jag telefonjouren. Full rulle, men intressant och spännande. Våren är bra mycket jobbigare att vara ensam, saknaden efter Bosse blir mer påtaglig, man gör alltid en massa saker tillsammans i trädgården, och nu får jag försöka fixa det själv. Erik var här idag och bytte däck på en av bilarna. Jag får se om bilen efter Bosse kan få överföras till Karin i Norge,men de har så ganska tuffa bestämmelser eftersom bilar är så mycket dyrare i Norge. Vi får se om det kommer att kosta 1.500 kr eller 45 000!!
Nu är det dags att försöka komma i säng i tid, men jag är ganska dålig på att komma till ro, jag hittar alltid på något nytt att göra...

Inga kommentarer: