tisdag 13 maj 2008

Sommar i antågande

Våren har fortsatt till sommar, fast idag har det lugnat ner sig och är 10 grader, fast sol. Syrenerna har slagit ut inne i Uppsala!! Tidigt. Helgdagarna har varit märkliga vi firade 1:a maj samtidigt som Kristi Himmelsfärd. Vanan att Annandag pingst är borta har inte satt sig riktigt, det blir en "rumphuggen" helg som för många kanske inte har haft någon betydels utifrån vad den egentligen finns till för. Den heliga Andes inträdande i världen, kyrkans fördelsedag.
Jag har gjort något som jag inte gjort på många många år. Jag har ridit. Inte långt ifrån där vi bor finns en sjukgymnast som har rehabiliterings ridning, och det är vedertaget att MS patienter mår bra av att rida. Det blir specifika rörelser, som är bra för motoriken.
Det gick bra efter att jag äntligen baxats upp på hästa kräket, men väl där så var det bra. Nu kommer jag att försöka rida varje onsdag!!!
Helgen har varit helt fantastisk, vi gjorde en utfärd till Värmdö och våra vänner där. Det är så mysigt att åka färja från Vaxholm till Rindö och sedan till Värmdö, det är en liten försmak av skärgården.
Nu hoppas jag att det ugnar ner sig en aning så att allt inte exploderar. Hemma försöker vi att fixa så att fiskarna har någonstans att ta vägen efter det att dammen blev läck i vinter. Vi har härbärgerat fiskarna hos grannen, de som har katt pensionat har också nu fisk pensionat. Det betyder mycket med lite vatten i trädgården.

Inga kommentarer: