tisdag 24 juli 2007

Egoism

Idag har jag bl.a suttit i Domkyrkan för att ta emot de som av någon anledning vill samtala om hur livet ter sig. Nu under semestertider är det sällan det kommer någon. Kyrkan är full av besökare, mestadels turister från hela jorden. Det är runtomkring 650000 turistbesökare under ett år!
Idag kom det en person som hade drabbats av plötslig sorg. då är det bra att det finns någon där.

Annars läser jag böcker. Det känns viktigt att böckerna behandlar relevanta ämnen. Miljön påkallar det. Just nu är det en bok om vår tids egoism. Jag återkommer till den när jag läst mer och ger ett referat. Den är skriven på 90 talet, men känns aktuellare än någonsin, kanske man kan se lite hur det har förändrats under de senaste 10 åren. Det kräver en analys.
Nu är det dags att sova. Bosse jobbar till 02 men imorgon skall jag åka färdtjänst till jobbet, Bosse måste lämna sin bil till verkstad.

EN

Inga kommentarer: